Aceasta este concluzia unui studiu publicat in Jurnalul de Parodontologie-publicatia oficiala a Academiei Americane de Parodontologie-in cadrul caruia cercetatorii au analizat starea sanatatii orale a 940 de barbati. Rezultatele au aratat ca barbatii care consumau in mod regulat ceai verde prezentau un risc mai scazut de a dezvolta afectiuni parodontale decat consumatorii ocazionali.
Doctorul Yoshihiro Shimazaki de la Universitatea Kyushu din Fukuoka, Japonia, autorul studiului, a declarat urmatoarele: „Avand in vedere ca multe persoane consuma in mod regulat ceai verde si totodata numeroasele speculatii privitoare la beneficiile acestuia asupra sanatatii, eu si colegii mei am fost bucurosi sa investigam indeaproape legatura dintre consumul de ceai verde si sanatatea parodontala.”
In cadrul studiului, 940 de barbati cu varsta cuprinsa intre 49 si 59 de ani au fost supusi unei examinari a sanatatii parodontale, accentul cercetarilor cazand pe 3 indicatori principali ai bolilor parodontale:
1. Adancimea pungilor parodontale
2. Nivelul clinic al atasamentului gingival
3. Sangerarea la sondaj
Rezultatele testelor au demonstrat ca fiecare ceasca de ceai verde bauta intr-o zi de catre participantii la studiu conducea la o micsorare a valorilor tuturor celor 3 indicatori.
Acest beneficiu al consumului regulat de ceai verde, de a reduce riscul dezvoltarii de afectiuni parodontale, rezida se pare intr-una din substantele pe care bautura le contine, numita catecin. Acesta, un antioxidant, are rolul de a diminua raspusul inflamatoriu pe care bacteriile parodontale il declanseaza in organism.