Piata laptelui in Romania se remarca prin autoconsum. Din cei 260 de litri pe care ii bea anual un european, romanii consuma aproximativ 50 de litri. Spre deosebire de noi, un german consuma in medie 85 de litri de lapte pe an, Germania fiind lider mondial. Produsele lactate acopera un sfert din necesarul de alimente pe zi.
Un studiu din Japonia a demonstrat ca un consum regulat de iaurt reduce incidenta cariilor la copii.
Consumul de lapte are multe beneficii. Acesta contine aproape toti aminoacizii esentiali organismului si ajuta la procesul de asimilare a acestora.
Laptele contine potasiu, magneziu si iod si mai mult calciu decat orice alte produse alimentare. Mineralele joaca un rol important nu doar in constructia si intarirea oaselor si a dintilor ci si in functia muschilor. Mineralele se gasesc si in varza, broccoli, verdeturi, fructe uscate.
Universitatea din Fukuoka si cea din Tokio au realizat un studiu conform caruia iaurtul are proprietati de protejare a dintilor in fata cariilor. Subiectii studiului au fost 2058 de copii japonezi in varsta de 3 ani. Consumul de produse lactate a fost clasificat in trei categorii, dintii copiilor fiind testati prin examinare vizuala.
Cercetatorii au ajuns la concluzia ca un consum scazut de iaurt (mai putin de o data pe saptamana) are o prevalenta mai mare a cariilor dentare decat consumul ridicat de iaurt (de patru ori pe saptamana).
Prin urmare, studiul sugereaza ca un consum ridicat de iaurt, previne si poate reduce semnificativ aparitia cariilor dentare la copii.
Totusi, parintii trebuie sa aiba o atitudine responsabila fara de alimentatia copiilor. Este recomandata prudenta in iaurturi si alte produse lactate, pe care le gasim pe piata alimentara, in special pentru copii. Acestea contin adesea, prea mult zahar.